BARTIN ÜNİVERSİTESİ

image/svg+xml
image/svg+xml

Bartin Üniversitesi Atatürk’ü Andi

Yayın Tarihi : 11/11/2013

Ebediyete intikalinin 75. yilinda Mustafa Kemal Atatürk’ü anma programi düzenlendi. Saat 09.05’te saygi durusu ve Istiklal Marsinin ardindan Egitim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Firdevs Günes tarafindan “ Atatürk’ten Günümüze Egitim Alanindaki Gelismeler” konulu konferans verildi. Konferansin açilis konusmasini yapan Bartin Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Azize Toper Kaygin, “Ülkesine ve milletine bagliligi ile bütün dünyanin saygisini kazanmis bir deha, örnek insan, örnek devlet adami, örnek bir komutan. Ne büyük onurdur ki kendisinden bahsettigimiz bu insan bizim atamizdir. Ingiltere’den David L’lyod George ‘Yüzyillar nadir olarak dahi yetistirir. Su talihsizligimize bakin ki, o büyük dahi çagimizda Türk milletine nasip oldu.’ demistir. Bir baska örnek Fransa’dan. I’llustration Dergisi ‘Tarih çok büyükler gördü. Iskenderler, Napolyonlar, Washingtonlari gördü. Ancak yirminci yüzyilda büyüklük rekorunu, Atatürk, bir Türk oglu kirdi’ diye yazmistir.  ‘Ya Istiklal, ya ölüm’ diyerek bagimsizlik savasimiz olan Istiklal Savasimizin parolasini belirleyen, savasin kazanilmasindan sonra ise Cumhuriyetimizi kuran ve devrimler, reformlar yapmak suretiyle müreffeh bir toplum haline ulasmamiz için ugrasan büyük önder M. Kemal Atatürk’ü, sehitlerimizi ve gazilerimizi gururla, sükranla ve rahmetle aniyorum. “ diye konustu.

Atatürk hep zihinsel gelismeye agirlik verdi.

Daha sonra konusan Egitim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Firdevs Günes, 1900’lü yilarda egitimde, çogu ülkede davranisçi yaklasim uygulandi, bu yaklasim ögrencinin gözle görülen davranislarini degistirmeyi amaçlar, zihinle ilgilenmez. Ögrencinin düsünme, anlama, sorgulama, analiz, sentez, degerlendirme gibi zihinsel becerileri üzerinde durmaz.  Atatürk’ün bu yaklasimi benimsemedigini belirten Günes, “Atatürk hep zihinsel gelismeye agirlik verdi. Konusmalarinda gençlerin dil, zihinsel ve duygusal yönden gelistirilmeleri gerektigini vurguladi.” açiklamasinda bulundu.

Dünya bugüne kadar bir cumhurbaskaninin elinde tebesir, halka okuma yazma ögrettigini görmedi

Atatürk’ün yeni Türk harflerini ögretmek için yurt gezilerine çiktigini belirten Günes, “ Bir Ingiliz gazetesinde Atatürk’ün yurt gezilerinin ‘Türkler topyekün bir kültür seferberligi baslattilar. Mustafa Kemal il il, kasaba kasaba dolasarak elinde tebesir, tahta basinda bakkala, kasaba, isçiye, erkege, kadina okuma yazma ögretiyor…Dünya bugüne kadar bir cumhurbaskaninin elinde tebesir halka okuma yazma ögrettigini görmedi’ diye anlatiliyor.” dedi.

Papaz Nicole tarafindan gelistirilen fis ezberleme yöntemi Atatürk döneminde benimsenmemistir.

Atatürk zamaninda, ilk okuma yazma ögretiminde ses ve harf yönteminin uygulandigini, cümle yönteminin kullanilmadigini belirten Prof. Dr. Günes, “18. yüzyilda Papaz Nicole tarafindan gelistirilen ve Ortodoks Global Yönetimi olarak bilinen fis cümlelerini ezberletme yöntemine 1924-1926-1934-1936 egitim programlarinda yer verilmemistir. Daha sonraki programlarda yer almis ve 2004 yilina kadar devam etmistir.” dedi.

Eger dünya tek dile dogru giderse bu durumdan önce zihinlerimiz etkilenecektir.

Günes, Türkçenin diger dillere göre çesitli üstünlüklere sahip oldugunu belirterek “ Prof. Dr. Gisela Klann’in yaptigi arastirmaya göre Türk çocuklari 2-3 yasina kadar dil bilgisi kurallarina uygun konusmaktadir. Alman çocuklari ise 4-5 yaslarinda dil bilgisi kurallarina hakim olabilmektedir. Arap çocuklarinin ise dil bilgisi açisindan dogru konusmalari yaklasik 12 yil sürmektedir. Günümüz arastirmalarina göre, Türkçenin beynin isleyisine uygun oldugu, kolay ögrenildigi ve zihinsel becerileri gelistirdigi ispatlanmistir. Ingilizce artik çogu ülkede yabanci dil olmaktan çikmis yerli dil olmustur. Eger dünya tek dile dogru giderse bu durumdan önce zihinlerimiz etkilenecektir.” açiklamasinda bulundu. 


Rektör V. Prof. Dr. Azize TOPER KAYGIN


Egitim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Firdevs GÜNES